KÖPVILLKOR

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på stephan.nielsen@telia.com 

1. KÖP 

Vid beställning träffas avtal om köp först när Örebro Fiske & Outdoor AB (nedan kallat Sporting) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Sporting. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Sporting har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss Sporting.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress. 

 

2. PRISER

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Sporting.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 

 

3. FRAKT

En fraktkostnad om 89 kr tillkommer inom Sverige.

Till följande länder kostar frakten 249 SEK - Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Tyskland, Nederländerna, Norge och Storbritannien. 

Till följande länder kostar frakten 399 SEK - USA och Kanada.

Till följande länder kostar frakten 499 SEK - Ryssland.

Observera att tullavgifter kan tillkomma om du bor utanför EU.

 

4. BETALNINGSALTERNATIV/BETALNINGSVILLKOR

4.1 Faktura (endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: http://www.klarna.com/sv/privat
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats.  Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: Klarna faktura

4.2 Kortbetalning
Vi använder Klarna för säkra kortbetalningar. Läs mer om Klarna här: http://www.klarna.com/sv/privat.

4.3 Direktbetalning via internetbank. 
Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här: http://www.klarna.com/sv/privat

4.4 vi anväder även swish som direktbetalning. Läs mer om Swish på https://www.swish.nu/privat eller hos din bank

 

5. LEVERANSER

Beställningar levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Dhl eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. 

 

6. LEVERANSFÖRSENINGAR

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

 

7. TRANSPORT

Sporting.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

 

8. SKADADE VAROR

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till stephan.nielsen@telia.com

 

9. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. 

Som kund hos oss erbjuder Sporting även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

Meddela oss via e-post stephan.nielsen@telia.com innan du skickar något.

 

10. REKLAMATIONER

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post stephan.nielsen@telia.com innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

 

11. ÅTERBETALNINGAR

Återbetalning sker via Klarna eller Swish. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

 

12. RESERVATIONER

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

 

13. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER

Sporting värnar om din personliga integritet och strävar efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt. I samband med registrering och/eller beställning så samtycker du till behandling av dina personuppgifter enligt nedan (Vi går efter GDPR riktlinjer).

 

Örebro Fiske & Outdoor med organisationsnummer 556668-9336 är ansvariga för behandlingen av dina personuppgifter på sporting.se. Vi håller dina uppgifter säkra.

 

Vilka personuppgifter använder vi?

Vi kommer behandla de personuppgifter som du lämnat till oss så som namn, e-postadress, adress, orderhistorik, betalsätt.

 

Varför använder vi/samlar in dessa?

För att enkelt kunna lägga en order nästa gång där du inte behöver skriva in din adress varje gång du lägger en order. Också för att kunna skicka ut nyhetsbrev och i vissa fall post. Du kan när som helst sluta prenumerera på våra nyhetsbrev. Vi slutar då skicka dem till dig. Detta kan du göra genom att klicka på avprenumerara i nyhetsbrevet, eller mejla oss på stephan.nielsen@telia.com. Om du önskar kan du även begära att vi ska radera alla uppgifter vi har på dig om så önskas. Skicka då ett mejl till stephan.nielsen@telia.com så hjälper vi dig vidare. Du kan begära att få veta vad för information vi har registrerad på dig.

 

Om du anser informationen vi har på dig vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice stephan.nielsen@telia.com. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.  Vi kommer inte radera dina uppgifter så länge du inte bett om det, för att du enkelt ska kunna komma tillbaka och lägga en order med dina personliga förmåner.

 

14. EJ UTHÄMTAT PAKET

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. 

Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr. 

 

15. FORCE MAJEUR

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

30 dagars öppet köpFri frakt över 1000:-Snabba leveranser
Sporting

Sporting grundades 1982 i Örebro men det var först 1995 som Stephan Nielsen köpte butiken och det var då vi drog igång på riktigt. Sedan starten har Sporting varit en fysisk fiskebutik som gått under namnet Sporting men vi har även använt oss av några internetnamn som är Attitude Baits, Sporting Flyshop och PopUp Tackle. Vi har alltid jobbat stenhårt för att hålla ett bra och brett sortiment med sportfiskeprylar för alla. Vi som jobbar här är alla hängivna sportfiskare som lägger hundratals timmar på att fiska varje år och vi delar mer än gärna med oss av våra erfarenheter och kunskaper. I dagsläget har vi en fysisk butik på 270 kvm som är fylld upp till taket med fiskeutrustning. Vi satsar även stenhårt på vår webshop varifrån vi skickar ut tusentals paket per år. Vårt mål är att vara en av Sveriges bästa sportfiskebutiker och ge våra kunder en bra upplevelse oavsett om kunden besöker vår fysiska butik eller webbshopen. Välkommen in! Kaffe finns alltid på kannan.

ÖREBRO FISKE & OUTDOOR AB

070-360 78 59